22 Jun 2009

Jawatan Kosong SPN SELANGOR

Assalamualaikum dan salam hormat.

1. Saya ingin berkongsi maklumat dengan rakan-rakan yang masih tercari-cari untuk bekerja di sektor Kerajaan amnya, kini anda berpeluang untuk mengisi Kekosongan tersebut kerana Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Selangor (SPN SELANGOR) telah pun mengeluarkan iklannya pada 21 Jun 2009 di Akbar Berita Harian.

2. Sebelum saya mengulas lanjut saya ingin mengucapkan syabas dan terima kasih kepada pihak SPN SELANGOR kerana memperhalusi cadangan saya untuk mengwujudkan Laman Web mereka sendiri untuk kemudahan orang awam. Kini Laman Web SPN.SELANGOR.GOV.MY dalam Proses dan bakal bertemu penggunanya dalam masa terdekat ini.

3. Berikut adalah senarai lengkap Kekosongan Jawatan di SPN Selangor bagi tahun 2009:






4. Untuk mengetahui Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Sila Klik Di Sini kerana banyak rahsia yang anda perlu tahu bagi mencapai kemahuan anda.

5. Untuk Download Borang Permohonan sila Klik Di Sini dan hantar permohonan anda selewat-lewatnya pada 6 Julai 2009 kepada Setiausaha, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Selangor Darul Ehsan, Tingkat 1 Bangunan Darul Ehsan, No 3 Jalan Indah, Seksyen 14, 40000 Shah Alam.

6. Rebutlah peluang ini kerana lazimnya Kekosongan hanya dibuka setahun sekali sahaja tambahan lagi ianya berstatus Tetap. Akhir kata dari saya, mudah-mudahan anda semua akan berjaya.

34 ulasan

Terima Kasih kerana saya hampir terlepas pandang peluang ini..

May I know the qualification and salary range for these jobs?

Kelayakan mengikut Gred. Anda boleh menyemak di laman web SPA.GOV.MY

jika saya lahir di pahang,membesar sebagai anak johor dan berkahwin dengan anak selangor boleh kah dan layak kah saya memohon?

thnks for the info ya!

yang layak pohon adalah diri sendiri lahir di selangor atau ibu / bapa yang lahir di negeri selangor..

saya lahir di johor tapi dibesarkan di selangor dan sekarang bekerja di johor....adakah layak untuk saya memohon jawatan ini?

terima kasih kepada anda...btw sy ingin btya..apakah kelayakan untuk jawatan Peg.Perkhidmatan Siswazah DG41? Adakah sy layak untuk memohon jawatan ini (Kelayakan sy : Ijazah Perniagaan dan pengurusan ( Pengurusan Sumber Manusia)dr Uitm shah alam

Mengikut iklan syaratnya SPM bagaimana yang tak de sijil SPM.Boleh tak memohon jawatan yang rendah macam pemandu,pra

apa kelayakan untuk mengisi jawatan pegawai perkhidmatan pendidikan siswazah?

mohon je la.. xyah tnya layak ke x..rezeki tuhan x siapa y tau..x rugi pon kalau buat usaha lebih sket..

Aku rasa kelayakannya ialah UPSR kot heheheh..

aku harap temuduga telusmxmau cabel2

ni klu gov mesti nk pakai kabel..nnti bwk kabel telefon..hehehe

Salam,saya berasal dari Terengganu dan sekarang bekerja di Kuala Lumpur....adakah saya layak memohon dgn ijazah yang ada?

kalau hantar sendiri ke alamat tu kn... boleh ke?

apa kelayakan utk mengisi jawatan pembantu pembangunan masyarakat?

Salam,saya asal sabah,datang semenanjung melihat budaya & ingin berdikari, tentu saya pun jika ingin memohon tidak layak,sebab yang diutamakan hanyalah anak selangor sahaja.di negeri saya pun kena guna kabel jugak.jawatan eksekutif sahaja akan buka iklan tapi jawatan bukan eksekutif semua orang sedia maklum guna kabel

Terlebih dahulu saya ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada semua pelawat yang sudi memberi komen dalam ruangan ini.

Saya ingin tekankan bahawa tidak sewajarnya kita membuat tuduhan liar seperti diatas kerana ada kemungkinan kita yang terlepas pandang peluang ini dan oleh kerana itulah Blog ini dipaparkan untuk perkongsian bersama.

Apapun kita harus berfikiran positif dan jangan sekali-kali terpedaya hasutan orang kerana rezeki adalah kehendak tuhan.

tenkiu so much

ala,kalu dah rezeki dapat ler,,,,
xkira la lahir kat mn.
janji kita cuba...
cuba..cuba dan cuba sampai dapat

CAM NER NAK DOWNLOAD?TAK DAPAT PUN?

sy pown ign cube cri kerja d sni....
bleh

status jwtn kenapa x dipaparkn... susah nk taw mcm nh coz xtau status jwtn

cuba tgk betol2.. penat orang ni tulis.. status ialh tetap

Betul ke jawatan2 iniuntuk anak Selangor je....tak elok la cam tu...berilah peluang orang negeri lain yang merantau dan layak,takkan nak duduk bawah ketiak mak je...pergilah merantau cari [pengalaman

x bOleh pOWn nk dOwnlOad bOrg...ape niey...

korang isi je la mana tau dapat lak.rezeki di ALLAH yang tentukan kalau pakai cabel pun belum tentu dapat beb....

keutamaan diberikan kepada ank jati selangor je la..tapi kalu korang nk try aku rasa ok gak kot.takde hal la.cube je

aku baru dapat tau semalam.tu pun member bagitau..naik gila gak aku nak settle kan benda yang nak dihantar..isnin ni last plk..

betul ke kalo gune borang download jabatan x terima,sedangkan pihak jabatan sendiri yang suruh gune kemudahan tersebut..semalam mber anta brang kt SUK staf tuan berithu x boleh gunekan borang download...so skrg sya dh isi dh anta..so cmne!!!msti rmai kes sprti sya...

thanks ya...
its help me alot..:-)

sya anak jati slngor...pndek kata kterunan asl slgr...masalahny dh brthun mnghrap gov.x pnah dpngil interview...pe nk kta ttap sbar je menunggu..kje kilang dh brthun2 lg2 12hour........

Salam...nama saya Rosdan...umur 38th,saya sebenarnye tinggal diseksyen 17shah alam,lahir di universiti hospital...mak saya asal disimpang 3 jeram,selangor...Saya skrg bekerja disektor swasta...jawatan officer1,berkhidmat selama 15tahun.wife pun bekerja diPebendeharaan selangor,kami pun sgt mengenali Yberhormat Dato Arip,sbb beliau asal dijeram,selangor...sy berminat utk bekerja disektor kerajaan selangor...boleh ke sy memohon sbb kerja swasta dah tak larat....


EmoticonEmoticon